Ettevõtte digivaldkonna toimimise ja arengu tagamine nõuab hulga erinevaid kompetentse. Sobiva digimeeskonna ja töökorralduse loomine on üks digiarengu juhtimise suuremaid väljakutseid.
Üldistatult võib digimeeskonna ootused jagada kolme ülesande ja fookuse vahel:
- Tagada infosüsteemi toimimine ja nutikas kasutus
- Viia ellu infosüsteemi arendustegevused
- Lahendada eriolukorrad ja intsidendid
Need kolm fookust on omavahel tihedalt seotud – kui taristut, küberturvet ja infosüsteemi rakendusi süsteemselt ei arenda, tuleb varem või hiljem paratamatult tegeleda eriolukordade ja “tulekahjudega”. Eriolukordade lahendamine vajab üldjuhul kogu digimeeskonna tähelepanu ja igapäeva toimimise tagamise ning arengu elluviimiseks ei ole siis enam ressurssi. Mida vähem jääb aega arendusteks, seda rohkem uusi “tulekahjusid” lõkkele lööb. Välja kujuneb omamoodi nõiaring.
Keskmise ettevõtte vajalikud digikompetentsid jagunevad üldjuhul 4 teema vahel:
- Juhtimine
- Kasutajatugi
- Taristu haldus
- IT arendus
Nende teemade maht ja keerukus erineb ettevõtetes suurel määral. Digimeeskond moodustatakse palgaliste töötajate ja teenuseosutajate komplektina. Üks tippjuhtkonna digiarengu olulisemaid väljakutseid on leida teenuste sisseostu optimaalne tasakaal. Üldine ettevõtete trend on palgaliste IT töötajate hulga vähendamine.
Kõiki teenuseid on võimalik sisse osta ja minimaalne digimeeskonna kompetents ettevõttes on olla tark tellija.
Teenuste sisseostu eelised ja riskid
Eelised | Riskid |
---|---|
|
|
Digimeeskonna ülesannete ülevaade
Üldroll | Vastutus ja kompetents |
Digiarengu juhtimine |
|
Kasutajatugi |
|
Taristu haldus |
|
IT arendus |
|
Küberturve |
|
Rakenduse peakasutaja |
|
IS arhitektuur |
|
Ärianalüüs |
|
Andmeanalüüs |
|
IT arendusnõukogu |
|
Meediatoimetaja |
|
Autor: Erkki Leego, digiarengu juht
Vt lisaks:
- Sobiva meeskonna kavandamine ja arendamine, Leego kogemus